Проповідь на Неділю перед Різдвом Христовим. Святих Отців

Євангелист Матей своє Євангеліє розпочинає з переліку предків Ісуса Христа, тобто з Його родоводу.

Для багатьох людей, як в західних, так і в інших культурах, знання свого родоводу є досить суттєвим.

Коли ми відкриваємо перші сторінки Євангелія від Матея, то бачимо тут список із незнайомих та дивних нам імен. Тим не менше, нам не слід думати, що ми можемо ці рядки пропустити, їх не читати чи вони є лишніми для нас.

Для Матея родовід Ісуса – це, як заклик до уваги, що зараз після цього він буде розповідати щось важливе. Цей родовід ми можемо порівняти із величавою процесією, котра прямує вулицями міста. Ми бачимо тих, хто йде попереду чи всередині, і з нетерпінням очікуємо того, хто йде в найповажнішому місці, тобто вкінці процесії.

Матей, говорячи нам про родовід Ісуса, підкреслює нам про Його першість, а не просто приналежність до царської сім’ї. апостол виділяє тут три групи по чотирнадцять імен. Він стверджує, що народження Ісуса є саме тією подією, на котру очікував Ізраїль уже більше як дві тисячі років.

В Євангелії розказується історія окремих прародичів Ісуса. Авраам – основоположник цього родоводу. Саме йому Господь обіцяв ті блага, котрі він та його нащадки отримають в спадок Ханаанські землі, а цар Давид буде царювати над цілим світом. Однак історія показує, що замість могутнього царства нащадки Авраама потрапили у Вавилонську неволю. Перебуваючи на чужині, їм здавалося, що ті обіцянки є назавжди втраченими, що вони потонули в морі гріхів Ізраїльського народу. Проте пророки вірили, що Бог поверне Свою ласку нащадкам Авраама та всьому роду Давида. Після повернення із Вавилонської неволі ізраїльський народ ще довгий час відчував на собі гніт чужинців. Люди очікували Божого суду та визволення від гріхів. І ось, за словами Матея. Народилося Те Дитя, Котре є Божим помазаником, останній із царського роду, Той Месія, Котрого всі очікують та про Кого говориться в тих стародавніх пророцтвах.

Матей знає, що народження Ісуса є незвичайним, але також і незвичайною є вся історія спасіння. Незвичним є й цей родовід, який показує як Бог діє в історії людства. Адже в цьому родоводі вміщені імена не тільки святих людей, але так само і тих людей, корі були грішниками. Слід підкреслити, що в цьому родоводі згадано чотири жінки. З точки зору Закону ці жінки були грішницями. Можливо, вони вибрані тому, щоб показати нам із вами, що Бог завжди готовий простити прогрішення людям.

Цей родовід, який ми бачимо в Матея – це не просто список імен. Він має своє мету. Якщо звичайні родоводи починаються завжди з імені головного персонажу, то тут ім’я Ісуса знаходиться в самому кінці. І це вказує на сповненні в Ньому тих всіх обітниць, які Бог дав Аврааму. З однієї сторони Христос є вершиною та метою священної історії, а з іншої сторони Він вкорінений в історію Ізраїлю та пов’язаний із нею.

Цей родовід показує, як Бога народжується в людині, а людина народжиться в Бозі. Родовід Ісуса неможливо відділити від нашого із вами родоводу, бо саме в нас тат в нашому житті Бог проявляє Себе.

Новий Завіт розпочинається з Євангелія від Матея. Мільйони віруючих людей відкривають для себе Христа, прочитавши цей родовід. Народження Ісуса знаменує собою сповнення тих обіцянок, на котрі люди очікували протягом двох тисяч років. І сьогодні, як і тоді, Господь продовжує творити чуда для тих, хто вчиться в Нього вірити.

Джерело: Сайт Парафії святого Миколая

Можливо Вас зацікавлять ці публікації:
Share

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *