Пресвята Євхаристія

«Господь Ісус тієї ночі, якої був виданий» (І Кор. 11:23) встановлює Євхаристійне Таїнство Свого Тіла та Крові. Слова апостола Павла повертають нас до драматичних обставин, в яких народжується Євхаристія – Хресна Жертва, яка буде продовжуватися у століттях.

Церква отримала Євхаристію від Христа, свого Господа, не як дар, серед інших багатьох дарів, але як дар Самого Себе і Свого діла спасіння. Коли Церква здійснює Євхаристію, згадку смерті та Воскресіння Свого Господа, центральною подією спасіння стає діло нашого відкуплення. Ця жертва має надзвичайне значення для спасіння людського роду, Ісус Христос виконав її і повернувся до Свого Отця тільки після того, як залишив її нам.

Євхаристія – стає найголовнішим Таїнством нашої Церкви, встановлене Господом Ісусом Христом перед Його стражданнями та смертю. Євангелисти наголошують, що саме Дванадцять апостолів розділили з Ісусом Тайну Вечерю. Апостоли відразу стали паростками нового Ізраїлю та початком священної ієрархії. Давши їм в їжу Своє Тіло та Кров, Христос сокровенним  способом приєднує їх до Жертви, котра через пару годин відбудеться на Голгофі. Аналогією стає Завіт на Синаї, скріплений жертвоприношенням та кров’ю, дії та слова Христа під час Тайної Вечері заклали фундамент нової месіанської спільноти, Нового Народу Божого.

Апостоли в Сіонській горниці приймають заклик Христа: «Беріть, їжте: це моє тіло»… «Пийте з неї всі, бо це кров моя Нового Завіту, яка за багатьох проливається на відпущення гріхів» (Мт. 26:26-28). З того часу вони входять в сакраментальне спілкування з Ним. З того часу і до кінця часів Церква творить: «Його спомин» (пор. Лк. 22:19).

Свята Церква – це Тіло Христове, яке творить видиму містичну природу Церкви, об’єднуючи церковну спільноту.

Вже в апостольську епоху в Церкві укріпилася традиція здійснювати Євхаристію кожної неділі, щоби християни могли постійно перебувати у спілкуванні із Христом та один з одним. Ця практика причащатися кожної Божественної Літургії залишається ідеалом і в наш час.

Церква живе Євхаристією. Ця істина не просто уособлює щоденний досвід віри, але містить в собі таємницю Церкви. В Пресвятій Євхаристії відбувається переміна хліба та вина у Тіло та Кров Христа, Церква насолоджується цією присутністю та надзвичайною близькістю Господа.

ІІ Ватиканський собор справедливо проголошує Пресвяту Євхаристію – «джерелом та вершиною цілого християнського життя. Адже в Пресвятій Євхаристії знаходиться духовне благо Церкви, Сам Ісус Христос, наша Пасха і живий Хліб, який оживляє та відновлює життя людей». Тому Церква, споглядаючи на Свого Господа, присутнього в Євхаристії, отримує у всій повноті Його велику любов.

Церква постійно живе відкупительною жертвою і приступає до неї не тільки завдяки згадці, вона постійно перебуває з нею, тому що ця жертва знову і знову сакраментально здійснюється в кожній спільноті руками священнослужителя. Тим самим Євхаристія приносить людям, які живуть в наш час, примирення, яке колись здобув для цілого людського роду Христос.

 

Share

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *