Теорія великого вибуху чи віра в Бога

Протягом багатьох століть учених непокоїть думка: як виник цей світ? Наш час не є виключенням. Людина завжди прагне припідняти завісу незнання та зрозуміти як виник світ.

Є такі люди, які сьогодні вважають, що Церква виступає проти технічного прогресу, проти досліджень світу та приймає, виключно, біблійну історію створення із Книги Буття. Проте Церква не протистоїть науці. Протягом багатьох віків вона виховувала різних вчених. Серед великих вчених є чимало й католиків. Так, скажімо, францисканець Роджер Бекон (+1292) отримав від Папи наказ написати книгу із філософії та природничих наук. Кардинал Микола Кузанський (+1464) запропонував використовувати лінзи, щоб допомогти краще бачити короткозорим людям. Так само католики стали першими картографами: Марко Поло (+1324), Бартоломео Діаш (+1500), Христофор Колумб (+1506).

Так само не слід забувати і про роботи Леонардо да Вінчі (+1519), Миколая Коперника (+1543), котрий висунув теорію про те, що Земля обертається навколо Сонця. Учений-єзуїт Маттео Річчі (+1610) працював над словником китайської мови, а інший єзуїт Анджело Секкі (+1878) був одним із перших, хто розпочав класифікацію зірок за їхніми спектрами. Жан Батист Ламарк (+1884) першим сформував теорію еволюції, а Грегора Менделя (+1884) заслужено вважають батьком сучасної генетики. Всім цим людям їхня католицька віра не заважала бути вченими.

Католицький священик о. Жорж Леметр (+1966) першим виклав теорію великого вибуху. На думку Церкви такі його твердження та теорії не суперечать вірі. Мало того, в той час, коли він стикнувся із критикою своїх ідей поза Церквою, його підтримав Папа Пій ХІІ (+1958). Звичайно, що теорія великого вибуху не підтверджує створення всесвіту Богом, але вона, безперечно, сумісна із біблійної історією про створення світу. Адже в Біблії говориться, що Бог сказав: «… нехай буде світло» (Бут. 1:3). Ніщо та ніхто не може заперечувати нам, що Бог міг бути Тим, Хто увімкнув вимикач, спричинив великий вибух та феєрверк створення світу приблизно 14 мільярдів років тому.

Подібно, як теорію великого вибуху висунув священик, так само і теорію генетики вперше висловив також священик – Грегор Мендель. Ці теорії показують нам, що всесвіт та життя розвивалися поступово, впродовж певного часу. А ця картина світу співзвучна з католицьким розумінням світу, в котрому Бог Своїм творінням дає право вкладати свій внесок у безперервному розвитку всесвіту.

 Більше того, у V столітті для опису розгортання всесвіту святий Августин вжив латинське слово «evolvere», що означає «розвиватися». Саме цей вислів породив сучасне слово «еволюція».

Дискутуючи про походження Всесвіту, нам завжди слід мати на увазі обмеженість наукових теорій. Наукові теорії, що говорять нам про походження Всесвіту описують тільки те, яким чином проходили певні зміни впродовж певного часу. Речі, про які говорять ці теорії не могли причинити самих себе, створити самих себе. Отже, є потреба в Першопричині. Такою Першопричиною ми, християни-католики, називаємо Бога.

Крім того католицькі філософи, бачачи у Всесвіті красу та порядок, доходили до думки, що Всесвіт живе за своїми законами і, що він є творінням творчого Божественного Інтелекту.

Історія створення Всесвіту говорить нам, що Господь створив цей світ із нічого. Він створив Всесвіт із усіма галактиками та зорями, так само Він створив найменшу молекулу нашого тіла. Коли ми усвідомлюємо це, то починаємо відчувати близькість Бога, розуміючи, що Він перебуває повсюди. Якщо б ми мандрували між планетами, крізь темряву космосу, то Бог і там є присутнім: «Навіть темрява для тебе не занадто темна; і ніч, немов день, світить. Так темрява, як і світло» (Пс. 139:12).

За книгою Мішеля Ремері “Твіти з Богом”

Share

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *